Sayfalar

25 Şubat 2009 Çarşamba

SOBE
"İnatçı çocuğunuzu nasıl ikna edersiniz?"


Özlediğim ve hayalini kurduğum şehirde yaşayan arkadaşım Elçin beni sobelemişti geçenlerde. Konu ise başlıkta görüldüğü üzere hassas bir konu !?!?!?

Bizden birkaç örnek;
Fotoğrafı çekilirken ille de makinayı almak isterse, alana kadar yüzünü böyle ekşitirse...Çözüm; Hevesi geçene kadar kendi elinde ama uzaktan da olsa bizim gözetimimizde incelemesine izin vermek, bu esnada bir yandan da "umarım tüm fotoları silmez!?!" diye dua etmek!
Kahvaltısını yaparken hapka hapka(şapka)! ayıı(arı vız vız), cee(Ceren) diye tutturursa iki lokma daha fazla yesin diye "tabii canım ne demek?" hemen şapkanı takalım fıstığım demek! Kaç kere çıkarıp yere atarsa atsın, her seferinde "ıı-ııhh, olmazz yere atılmazz" diyip parmak sallamak. O da her yere atışında bize aynı şekilde parmak sallasa bile gülmemek!:))

Gerçekten tehlikeli olan durumlarda da dikkatini dağıtmak şu sıralar revaçta olan çözümümüz...
Ama sanırım en doğrusu, çocuğu anlamaya çalışmak, o an neyi istediğini tahmin edebilmek, kendimizi onun yerine koymak ve bu doğrultuda hareket ederek beklentilerini karşılamak. Elimden geldiğince bunu uygulamaya çalışıyorum...

Bu şakalı örnekler bir yana, biz bu yolun daha başındayız. Disiplin konusu uzun zamandır kafamda yer eden konulardan biri. Bazen olaylar esnasında tamamen iyi niyetle "o anı kurtarmak" için bazı şeyler yaptığımızı görüyorum aslında farkediyorum ki hatalıyız. Çünkü o küçük zannettiğimiz beyin öyle hızlı emiyor ki herşeyi, ilk fırsatta hatamızı yüzümüze vuruyor.
İşte bu yüzden okunacaklar sıralamasında bu konuyu öne alıverdim birden!
Elimde bir kitap var, grupta önerilen "A dan Z ye Pozitif Disiplin".
Şimdi sıra zamanı daha verimli kullanıp okumaya ayrılan vakti artırmakta!

Ben de çocuklarının yaşı itibariyle tecrübelerinden sık sık faydalandığım annelerden üçünü sobelemek istiyorum. Pinik-kuş , Archi*Sugar ve Pratik Anne...
Sizler inatçı çocuğunuzu nasıl ikna edersiniz?


7 yorum:

  1. ah şu inatçılar benimki anneye benzemiş ayıptır söylemesi ama hayat beni yola getirdi sayılır ya kızımı? kim getirir bilemem bu işi iyi beceriyor sezin cok başarılı bizler başarısız ben hemen teslim olanlardanım dayanamıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Zamane çocukları diye boşa demiyorlar sanıyorum.Benim minik kızım da birşeyi kafasına koyduğu an,dikkatini başka tarafa yönlendirmek istesek de asla unutmuyor.o orada hala takılı kalıyor.Hakimiyet onun.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Keo' cum teşekkür ederim tecrübelerini benimle paylaştığın için...
    İnatçılık yaptığı bir durum karşısında ilk başvurduğum dikkatini başka yöne çekmek oluyor ve bu işe yarıyor hakikaten.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Çok zor oluyor çook... Dikkatini dağıtmak en kesin çözüm galiba...

    YanıtlaSil
  5. Özgürcüm en kısa zmanda yazacağım ama ne kadar uzun olaak o kısa zaman bilmiyorum :S

    YanıtlaSil
  6. *Deryacım Sezin baştan kazanmış desene;) ctesi bekliyorum haberin olsunn!!
    *Mehtap, büyüdükçe külyutmaz oluyorlar galiba:)
    *Elçin, rica ederim canım.
    *Aysun, yaşına göre farklı çözümler bulmak gerekecek sanırım.
    *Ayça, teşekkür ederim hızlı cevabın için:)

    YanıtlaSil
  7. Su kitaptan bize de almali ;)) Son gunlerde inanilmaz inatci! Kendini yerlere atiyor istedigi olmszsa...

    YanıtlaSil

Lilypie 2nd Birthday Ticker